GenZ@Work

HERKENBAAR?

“ Ik ben nu een half jaar aan de bak, tijd voor een volgende stap! ”

Voor oudere generaties is het normaal dat je drie jaar of langer dezelfde functie bekleed. Voor gen Z niet. Ze zijn opgegroeid in een (hele) snelle wereld waarin alles ‘one click away’ is (instant behoeftebevrediging). Daarnaast voedt hun gevoel van ‘fear of missing out’ (FOMO) de behoefte aan continue leuk en uitdagend werk. Moet je hen nu ‘zitvlees’ bijbrengen? Elk half jaar een nieuwe uitdaging bieden zodat ze niet vertrekken? Of is er een andere oplossing?

“ Ik heb gedoe met een collega, mijn manager moet dat maar oplossen. Daar is zij toch voor? ”

Wanneer jouw ouders al jouw problemen oplosten, sterker nog: voorkwamen, dan heeft dat effect op je zelfredzaamheid en gevoel van eigenaarschap. Welke effecten heeft hun opvoeding nog meer ten aanzien van werken en leven en wat betekent dit voor uw organisatie?

Gen Z’er tegen manager: “Wacht ff kom zo bij je, moet even mijn Insta story afmaken. ”

Gebrek aan professionaliteit? Omgangsnormen? Geen manieren? Verwar minder ontwikkelde sociale vaardigheden niet met onbeleefdheid of botheid. Privé en werk lopen door elkaar heen. Hoe ze thuis zijn met hun vrienden en familie zo zijn ze ook op kantoor. Jezelf kunnen zijn is belangrijk. Hoe speelt uw organisatie in op de komende “clash of cultures”? En hoe geef je leiding aan deze generatie?

“Ik ga toch geen 100 uur per week werken in de hoop op een dag partner te worden? Ik heb gewoon een leven hoor. ”

Traditionele mobiliteit is niet altijd even passend bij deze generatie. Ook zijn zij minder loyaal aan een organisatie en meer loyaal aan zichzelf. Hoe zorg je ervoor dat gen Z groeit en ontwikkelt binnen jouw organisatie en ze niet heel snel jobhoppen naar andere organisaties? Wat is het alternatief voor traditionele mobiliteit? En hoe ontwikkel je een groter gevoel van eigenaarschap ten aanzien van hun rol?

“ En euhm waarom zou ik deze training volgen? What’s in it for me? ”

Ondankbaar? Ongemotiveerd? Gen Z is een prestatiegerichte generatie die snel resultaat wil zien. Hoe zorg je ervoor als organisatie dat je learning en development aanbod hen intrinsiek motiveert? En hoe zorg je ervoor dat je learning en development aanpak aansluiting vindt bij een generatie die onder andere een behoorlijk kortere ‘attention span’ heeft?

HERKENDE U ÉÉN OF MEERDERE PUNTEN?

Gen Z@Work Kennissessie

Mogelijk roept dit nog meer vragen op. Of bent u juist op zoek naar antwoorden op deze zaken. PROJECT/R kan hier op diverse manieren bij helpen om zodoende meer grip te krijgen op deze jonge generatie.

Een deel van de oplossing zit hem in het begrijpen WAT ze willen maar bovenal ook WAAROM ze dat willen. Hen echt leren kennen is essentieel voor de toekomstbestendigheid van uw organisatie.

Onze Gen Z@Work kennissessie is dan ook echt een aanrader. Neem voor meer informatie over deze interactieve kennissessie op maat contact met ons op.

IK WIL MEER INFORMATIE OVER DE GEN Z@ WORK KENNISSESSIE!

Advies

Daarnaast helpen we uw organisatie op diverse manieren bij zaken als:

• Het verhogen van engagement, commitment en motivatie onder young professionals.
• Hoe leiding te geven aan de jongste generaties op de werkvloer.
• Een learning & development aanpak die aansluit bij de behoeftes van de jongste generaties op de werkvloer.
• Vergroten van duurzame inzetbaarheid van jonge medewerkers.

IK WIL MEER WETEN!
IK WIL MEER INFORMATIE OVER DE GEN Z@ WORK KENNISSESSIE!
IK WIL MEER WETEN!